Friday, April 11, 2008

Malay PLBS

Today malay teacher gave us oral. She gave us a ending for us.

The ending is ' Saya kehilangan isteri dan anak-anakku. Saya menyesal atas perbuatan saya tetapi sekarang sudah tiada erti lagi. Saya menangis dan terus menangis.'

 

This is my oral with no rangka or mind map. But the content is a little different since I type it out with my memory.

Menjelang Tahun Baru Cina, oleh sebab lebuhraya UtaraSelatan yang dibina oleh Samy Vellu terlalu sesak, saya terpaksa menggunakan jalan kampung yang lebih sempit pada waktu malam.

Lalu-lintas di jalan tersebut memang lancar. Tiada satu kereta pun yang lalu sepanjang perjalanan. Oleh itu, saya mula memecut dengan kereta saya. Kereta saya sedang bergerak dengan 180 km/j, semakin laju semaking seronok.

Tiba-tiba, beberapa ekor lembu berada di depan mata saya. Saya cuba berhenti tapi tidak berguna. Semua perkara berlaku dalam sekelip mata.

Dalam kemalangan ini, kalau bukan leburaya Samy Vellu itu sesak, keluarga saya TAK perlu mati. Saya kehilangan isteri dan anak-anakku. Saya menyesal atas perbuatan saya tetapi sekarang sudah tiada erti lagi. Saya menangis dan terus menangis

No comments: